SAID - mistä hankkeessa on kyse?
Oppimisvaikeuksia omaavat nuoret opiskelijat tukevat alakoulun oppilaita ja opettajia ”Digivalmentajina” digitaalisessa maailmassa.
SAID-projekti kerää kokemusta ”DigiValmentajista”, jotka ovat jo aktiivisia malliprojektissa Grazissa, Itävallassa. Hankkeessa selvitetään mahdollisuuksia tällaisten ”DigiValmentajien” parhaalle mahdolliselle käytölle Itävallassa, Suomessa ja Irlannissa. Hankkeen ytimenä on ”DigiValmentaja” -koulutuksen opetussuunnitelma, joka on tarkoitus kehittää hankkeessa ja testata kaikissa kumppani maissa. Opetussuunnitelman kehittämisessä ja arvioinnissa ovat mukana oppimisen haasteita omaavat nuoret, heidän toisen asteen opettajansa ja eri asiantuntijat sekä alakoulun oppilaat.
Trycamps kielikoulun päätehtävät:
1. Tuottaa selkokielistä oppimateriaalia (videoita).
2. Kehittää pedagogista ohjeistusta, täydennyskoulutuskonseptia ja pysäkkityöskentelyn käsikirjaa digivalmentajille ja opettajille.
3. Tukea koulujen digioppimisen ja -opettamisen prosesseja.
4. Vahvistaa jokaisen vahvuuksien esille tulemista inklusiivisemmassa Suomessa ja EU:ssa.
TRYcamps kielikoulu on mukana SAID-hankkeessa
Oppimisen ilo, digioppimisen mahdollisuudet, vahvuudet ja inklusiivinen yhteiskunta
Projekti pähkinänkuoressa
Hankkeen nimi: School Assistance – Inclusive & Digital (SAID)
Kesto: 30 kuukautta (6.1.2022 – 30.11.2024)
Hankkeen numero: 2021-2-AT01-KA220-VET-000049793
Rahoitusohjelma: Erasmus+ KKA 220 – ammatillisen koulutuksen yhteistyökumppanuus
Koordinointi: atempo, Itävalta