Tiesitkö, että löydät kuukauden tarjoukset täältä. .

Koulutus, 1,5 op

Ai-ai, kieliä ja AI -koulutus

— ILMOITTAUTUMINEN ON NYT AUKI!

Oulu (15 paikkaa): (TÄYNNÄ - ilmoittaudu jonoon!)
Lähipäivät (3 kpl): 17.1, 10.2. ja 3.4.2025 - kello: 9:30-15:30
Webinaarit: sovitaan ryhmäkohtaisesti tammikuussa!
Helsinki (45 paikkaa): (TÄYNNÄ - ilmoittaudu jonoon!)
Lähipäivät: 27.1., 26.2. ja 9.4.2025 - kello: 9:30-15:30
Webinaarit: sovitaan ryhmäkohtaisesti tammikuussa!
Kuopio (15 paikkaa): (TÄYNNÄ - ilmoittaudu jonoon!)
Lähipäivät: 3.2., 10.3. ja 28.4.2025 - kello: 9:30-15:30
Webinaarit: sovitaan ryhmäkohtaisesti helmikuussa!

Koulutuksessa katsomme kielten opettamisen ja oppijoittemme  tulevaisuuteen (kaikki asteet). Tutustumme, mitä tekoäly on ja miten se vaikuttaa koulumaailmassa. Pohdimme, miten tekoäly voi tukea opettajaa opetuksen suunnittelussa ja oppimateriaalien valmistamisessa / räätälöinnissä eri tasoille. Keskustelemme,  miten kielenopetuksen tulisi mukautua, kehittyä ja päivittyä – kuulemme AI:ta käyttävien opettajien näkökulmia ja kokeillemme erilaisia kieltenopetukseen soveltuvia AI-paveluita, sillä AI on paljon muutakin kuin Chat GTP. Lisäksi jaamme omia kokeilukokemuksiamme mutta myös ideoitamme ihan perinteisestä kynä-paperi, hands-on ja oppimispeleistä ( sis. teknologian hyödyntämisestä kieltenopetuksessa) . Keskustelemme myös tekoälyn haasteista kielen opiskelussa ja millaisia ratkaisuja kouluissa on jo tehty. 

KATSOA TARKEMPI SISÄLTÖ ”SISÄLLÖT & KOULUTTAJAT” -OSIOSTA
 
KOULTUSHANKKEEN TAVOITE:

Tavoitteena on päivittää aineenopettajan / kieliä opettavan luokanopettajan / koulunkäynninohjaajan omaa pedagogista ja didaktista tietämystä sekä  tekoälyosaamista. Lisäksi lisäämme toivottavasti motivaatiota tehdä omia  materiaaleja tekoälyn avustamana (helpottaen opettajan työmäärää).  Koulutuksen saaduilla tiedoilla ja ideoilla sekä kollegiaanisella positiivisella keskustelulla sekä ilmapiirillä lisäämme opettajien jaksamista ja motivaatiota työnuudistamiseen ja haasteiden selättämiseen – ja  lopulta myös oppijoiden motivaatiota kielten opiskeluun (vieraat tai äidinkieli).

 

Kaikkien kieltenopettajat (vieraat kielet ja äidinkieli), kieliä opettavat luokanopettajat, S2-opettajat sekä erityisopettajat kaikilta asteilta (esiopetus, perusopetus, toinen aste ja vapaa sivistystyö). 

Koulutukseen ovat tervetulleita myös koulunkäynninohjaajat, jotka tukevat erilaisia oppijoita kielen oppimisessa ja haluavat oppia lisää tekoälystä.  

Koulutukseen voi osallistua myös työparina!

Opetushallitus olettaa, että osallistujat sitoutuvat lähi- ja verkkokoulutuspäiviin. Opetushallituksen läsnäolovaade on  >50% lähipäivistä eli vähintään kaksi kolmesta lähipäivästä.

Koulutukseen sisältyy kolme (3) lähipäivää ja kaksi (2) verkkokoulutusta etätehtävineen.  Lähiopetus sisältää luentoja, erilaisia workshoppeja (hands-on), pienryhmätyöskentelyä, keskustelua sekä AI-kokeiluja. 

Lähiopetusta tuetaan verkkotyöskentelyllä (esim. tallennevideoilla) ja omilla kokeiluilla omassa opetuksessa.

Lisäksi osallistujat jakavat omia onnistumiskokemuksiaan ja ”opetusideoitaan”. Pohdimme ja ideoimme myös yhdessä erilaisia tapoja opettaa esim. prepositioita tai aikamuotoja eri ikäryhmille (workshop).

Huomaathan, että verkossa kokoonnumme ”ikäryhmittäin” kaikkien kolmen kaupungin osalta, jolloin saamme lisää yhteistyötä ja ideoita.

  • Tekoäly (AI) kieltenopetuksessa ja opettajan tukena / Petri Ilmonen 
  • AI työkaluna – mitä AI on? / KT, Jari Laru
  • AI ilmiönä & oppimisen kohteena: Uutta pedagogista tutkimustietoa / KT, Jari Laru 
  • Huomisen kielten oppiminen ja opetus – AI & Active & Creative Learning / Petri Ilmonen ja kentän opettajat (nimet alla)
  • Kuinka motivoida kielenopiskeluun – erityisesti toimivia malleja  / Petri Ilmonen ja kentän opettajat (nimet alla)
  • Toimivat oppitunti-ideat & käytännön kokemukset: Näin AI muutti opetustani / Petri Ilmonen ja kentän opettajat (nimet alla)
  • Uudistuva tehtävänanto & arviointi vs. AI / Petri Ilmonen ja Antti Rinne 

 Kentän kouluttajat:

Antti Rinne, Nummen yhtenäiskoulu (ya); FM: englanti, Hämeenlinna

* Saija Tamminen-Parre, Omnia ja HY (toinen ja kolmasaste); FT: ruotsi, Espoo 

Pirkko Kojo; Riihimäen koulu (ya), FM, ruotsi ja englanti, Mäntsälä

****

* Linn Österås, KM: kaksikielinen opetus, ala-aste, Turku

Minna Hukkanen; Oulu opisto (aikuiset); FM: saksa ja englanti, Oulu

* Antti Erola, Savion koulu (aa); KM: englanti, Kerava

 

 

Verko-souudet:

  • Tekoälyn perusteet – tietoa aloittelijalle -introtallenne / KT, Jari Laru (Tehty heille, jotka eivät vielä tunne tekoälyä / Aita)
  • Pienryhmätapaamiset verkossa omien oppijoitten ikäryhmässä (ryhmä 1 = alakoulussa opettavat, ryhmä 2 = lukiossa opettavat jne.)
  • Uutta pedagogista tutkimustietoa / KT, Jari Laru

Etäjakso ja -tehtävät:

  • Henkilökohtainen ”AI ja opettaminen / oppiminen” -kokeilu omassa opetusryhmässä/luokassa
  • Omien kokemusten ja opetusideoiden jakaminen kollegoiden kanssa

Koulutus on maksutonta Opetushallituksen tukemaa opetushenkilöstön täydennyskoulutusta. Osallistujat tai heidän oppilaitoksensa vastaavat osallistujien matkustus-, ravinto- ja sijaiskuluista.

Koulutuksen osallistumisen voi perua maksutta 14 päivää ennen koulutuksen ensimmäistä aloituspäivää. Tämän jälkeen koulutusta ei voi enää perua kuin painavasta syystä / lääkärin määräyksestä.

Huom:

Koulutus sisältää lähi- ja etäopiskelua etätehtävineen (omassa opetustyössä tehtävä kokeilu), joihin osallistujien odotetaan sitoutuvan.  Opetushallituksen läsnäolovaade on  >50% lähipäivistä eli vähintään kaksi kolmesta lähipäivästä.

MITÄ: Kieltenopettajien ymmärryksen & osaamisen vahvistaminen tekoälyn (AI) mahdollisuuksista kieltenopettamisessa & oppimisessa. Paniikkijarrutuksen sijaan tutustutaan mahdollisuuksiin uudistaa opetusta päivittäen opettajien TVT & AI-osaamista ja annetaan autenttisia onnistumiskokemuksia: Active Learning, tehtävien asettelu & motivointi (erit. yläasteella). 

MITEN: Osallistujat tutustuvat AI:n ja tutkimustietoon. He harjoittelevat käytännön AI- kokemuksia omaavien kouluttajien kanssa AI:n hyödyntämistä opetuksessa. He saavat lisätietoa motivoinnista & tekevät TVT & AI -kokeiluja oppitunneillaan & jakavat kokemuksensa monimuotokoulutuksessa. 

MIKÄ: Opettajien pelko AI:sta ja ”oppijoiden lunttaamisesta” hälvenee, kun oma osaaminen ja AI-pedag. ajattelu lisääntyy. Opet monipuolistavat oppimistehtäviään, saavat ideoita motivoinnista (alas- ja ylöspäin eriyttämisestä) ja yksilöllisyys.

Lisätietoa: info@trycamps.fi

Menneet koulutukset (2022–2024)

Koulutus, 1,5 op

Update & Upgrade

— avaimia monipuolisempaan kieltenopetukseen

Vaasa (12 paikkaa - TÄYNNÄ; ilmoittaudu jonoon):
Lähipäivät: 12.1., 23.1. ja 14.3.2024 - kello: 9-15:00
Webinaarit: sovitaan ryhmäkohtaisesti tammikuussa!
Helsinki (32 paikkaa - TÄYNNÄ; 
ilmoittaudu jonoon):
Lähipäivät: 17. -18.1., ja 11.3.2024 - kello: 9-15:00
Webinaarit: sovitaan ryhmäkohtaisesti tammikuussa!
Oulu (16 paikkaa - TÄYNNÄ; 
ilmoittaudu jonoon):
Lähipäivät: 30-31.1., ja 20.3.2024 - kello: 9-15:00
(viimeinen lähipäivä siirtyy hiihtoloman takia myöhemmäksi, sovitaan ryhmän kanssa; ehdotus on 13.3.24)
Webinaarit: sovitaan ryhmäkohtaisesti tammikuussa!

Koulutuksessa katsomme oppijoittemme  tulevaisuuteen (kaikki asteet), ja pohdimme miten kielenopetuksen tulisi mukautua, kehittyä ja päivittyä. Tutkimme yhdessä erilaisia mahdollisuuksia ja jaamme kokemuksia mm. hands-on, stationtyöskentelyn ja teknologian hyödyntämisestä kieltenopetuksessa. Lisäksi vahvistamme kieltenopettajien erityispedagogista osaamista inklusiivisissa kielten ryhmissä kaikilla asteilla.

Tavoitteena on päivittää aineenopettajan / kieliä opettavan luokanopettajan omaa pedagogista, didaktista ja tietoteknistä osaamista niin, että he osaavat paremmin motivoida kielten opiskeluun sekä tukea kaikkia oppijoitaan vieraan kielen oppimishaasteissa. Tavoitteena on lisätä ymmärrystä oppimisen haasteiden taustoista, tukea eriyttämistä ja tarjota vaihtoehtoisia menetelmiä ”täytä aukkotehtävästä” kohti aktiivisempaa luovaa oppimista; kielen käyttämistä.

 

Kaikkien vieraiden kielten kieltenopettajat, kieliä opettavat luokaopettajat, S2-opettajat sekä erityisopettajat kaikilta asteilta (perusopetus, toinen aste ja vapaa sivistystyö). Koulutukseen ovat tervetulleita myös koulunkäynninohjaajat, jotka tukevat vieraiden kielten tunneilla erilaisia oppijoita.  

Koulutukseen voi osallistua myös työparina!

Osallistujien odotetaan sitoutuvan lähi- ja verkkokoulutuspäiviin. Opetushallituksen läsnäolovaade on  >50% lähipäivistä eli vähintään kaksi kolmesta lähipäivästä.

Koulutukseen sisältyy kolme (3) lähipäivää ja kaksi (2) verkkokoulutusta etätehtävineen.  Lähiopetus sisältää luentoja, erilaisia workshoppeja (hands-on), pienryhmätyöskentelyä, keskustelua sekä tvt-kokeiluja. 

Lähiopetusta tuetaan verkkotyöskentelyllä (esim. tallennevideolla) ja kokeilemalla omassa opetuksessa ”Creative learning” -menetelmää (esim. videoita, AI-kokeiluja, e-sanakoepelejä, kuullunymmärtämisvideoita, ääninäytteitä, kielioppianimaatioita, epäsäännöllisten verbien kineettisiä rullia … you name it! ) tukien jokaisen oppijan vuorovaikutustaitoja ja puheen (esiintyminen) tuottamisprosesseja ”yhden viittaajan sijaan”.

Lisäksi tavoitteena on, että osallistujat jakavat omia onnistumiskokemuksiaan ja ”suosikkitunti-ideoitaan”. Pohdimme ja ideoimme myös yhdessä erilaisia tapoja opettaa esim. prepositioita tai aikamuotoja eri ikäryhmille (workshop).

Huomaathan, että verkossa kokoonnumme ”ikäryhmittäin” kaikkien kolmen kaupungin osalta, jolloin saamme lisää yhteistyötä ja ideoita.

  • Creative learning & Active Learning – kuinka tukea keskittymistä ja motivaatiota kielten oppimisessa / Petri Ilmonen
  • Vieraan kielen oppimishaasteet – Kuinka opettaa kieliä inklusiivisesti / Erja Sandberg
  • Erityispedagoginen  työkalupakki: lukivaikeus, kielelliset erityisvaikeudet ja niiden vaikutukset vieraan kielen oppimiseen ja ymmärtämiseen / Erja Sandberg
  • Kielitaito ja arviointi – miten tukea opettajan työtä ja monipuolistaa arviointia / Petri Ilmonen
  • Digipedagogiikka (eri oppimissovellukset, palvelut ja AI) kieltenopetuksessa / Petri Ilmonen

Verkossa:

  • Oppimisvaikeudet -introtallenne
  • Verkkotapaaminen omien oppijoitten ikäryhmässä (esim.  ryhmä 1 = alakoulussa opettavat, ryhmä 2 = lukiossa opettavat)

PIENRYHMÄT:

  • Sonja Lampinen; Kuopion klassinen lukio (FM: englanti ja espanja)
  • Minna Hukkanen; Oulu opisto (FM: saksa ja englanti)
  • Eriika Nummenranta; English Classes of Hyvinkää (KM, englanti & englantiluokat)
  • Pirkko Kojo (ya), Mäntsälä (FM, ruotsi ja englanti)
  • Joshua Webb; Helsingin kielilukio, (FM, englanti, natiivi)

Etäjakso:

  • Kokeilu omassa ryhmässä / luokassa:
    ”Creative learning” -kieliprojekti ja tuen muodot
  • Kokemusten ja ideoiden vaihtaminen kollegoiden kanssa
 
 

Koulutus on maksutonta Opetushallituksen tukemaa opetushenkilöstön täydennyskoulutusta. Osallistujat tai heidän oppilaitoksensa vastaavat osallistujien matkustus-, ravinto- ja sijaiskuluista.

Koulutuksen osallistumisen voi perua maksutta 14 päivää ennen koulutuksen ensimmäistä aloituspäivää. Tämän jälkeen koulutusta ei voi enää perua kuin painavasta syystä / lääkärin määräyksestä.

Huom:

Koulutus sisältää lähi- ja etäopiskelua etätehtävineen (omassa opetustyössä tehtävä kokeilu), joihin osallistujien odotetaan sitoutuvan.  Opetushallituksen läsnäolovaade on  >50% lähipäivistä eli vähintään kaksi kolmesta lähipäivästä.

Tulosta nettisivu. Ei ladattavaa esitettä!

Lisätietoa: info@oph-koulutukset.fi

Koulutus, 2 op

Oppivelvollisuus laajenee

— opitaan uutta ja jaetaan hyviä käytänteitä

Oulu (20 paikkaa): (täynnä)
Lähipäivät: 30.9.2022 ja 13.1.2023
Webinaarit: 10.11. (2h) ja 7.12. (2h)
Helsinki (20 paikkaa):
Lähipäivät: 28.10.2022 ja 20.1.2023
Webinaarit: 10.11. (2h) ja 7.12. (2h)

Osallistujat saavat lisätietoa ja käytännön työvälineitä oppivelvollisuuden laajentamisen myötä nivelvaiheen järjestämiseen ja oppijoiden tukemiseen yläkoulusta toiselle asteelle. Koulutuksessa kiinnitetään huomiota myös oppilaitoksen pedagogiseen turvallisuuteen, oppijoiden kohtaamiseen, osallistamiseen sekä jokaisen yhteisön jäsenen hyvinvointiin. Koulutuksessa hyödynnetään myös digipedagogiikan mahdollisuuksia ohjaamisessa ja tukemisessa.

Lisäksi osallistujat työstävät koulutuksessa oman oppilaitoksensa nivelvaiheen prosessia. Osallistujat tekevät yhteistyötä ja saavat eri näkökulmia myös ryhmältä oppivelvollisen laajentamisen käytännöntyöhön.

Perusopetus, lukio ja ammatillinen: opinto-ohjaajat, ryhmänohjaajat, erityisopettajat, apulaisrehtorit ja rehtorit.

Koulutukseen osallistutaan työpareina tai tiimeinä samasta oppilaitoksesta, jotta oman oppilaitoksen käytäntöjä ja yhteistyömalleja saadaan vahvistettua ja kehitettyä. Osallistujien odotetaan sitoutuvan lähi- ja verkkokoulutuspäiviin sekä etäjakson etätehtäviin.

Koulutukseen sisältyy kaksi (2) lähipäivää ja kaksi (2) verkkokoulutusta etätehtävineen.

Koulutus on maksutonta Opetushallituksen tukemaa opetushenkilöstön täydennyskoulutusta. Osallistujat tai heidän oppilaitoksensa vastaavat osallistujien matkustus-, ravinto- ja sijaiskuluista.

  • Nivelvaihe ja oppijoiden tukeminen yläkoulusta toiselle asteelle / Erja Sandberg
  • Digipedagogiikan mahdollisuudet ohjauksessa ja tuessa / Petri Ilmonen
  • Pedagoginen turvallisuus: oppijoiden kohtaaminen, osallistaminen ja hyvinvointi / Erja Sandberg
1. lähipäivä:
Nivelvaihe ja oppijoiden tukeminen yläkoulusta toiselle asteelle. Kouluttaja: Erja Sandberg
2. lähipäivä:
Pedagoginen turvallisuus: oppijoiden kohtaaminen, osallistaminen ja hyvinvointi. Kouluttaja: Erja Sandberg
Verkkokoulutus: 2 x 2h -iltapäivää:
”Pedagoginen turvallisuus” ja ”Digipedagogiikan mahdollisuudet ohjauksessa” Kouluttaja:  Petri Ilmonen 
Huom:
Koulutus sisältää myös lähi- ja etäopiskelua etätehtävineen, joihin osallistujien odotetaan sitoutuvan. 
Koulutus, 2,5 op

Vahvuusperustainen erityispedagoginen tuki ja ohjaus

— moniammatillinen yhteistyö

Helsinki (30 paikkaa) (täynnä)
15.9.2022, 17.11.2022 ja 6.2.2023
Verkkopäivät sovitaan ryhmän kanssa erikseen.
Seinäjoki (15 paikkaa) (täynnä)
23.11.2022, 11.1.2023 ja 15.3.2023
Verkkopäivät sovitaan ryhmän kanssa erikseen.
Kokkola (15 paikkaa) (täynnä)
25.10.2022, 19.1.2023 ja 16.3.2023
Verkkopäivät sovitaan ryhmän kanssa erikseen.

Koulutus lisää ja vahvistaa osallistujien erityispedagogista
osaamista, jokaisen oppijan tukemista ja edistymistä.
Vahvuusperustaista ammatillista työotetta toteutetaan
oppilaitoksen moniammatillisena yhteistyönä
sekä koulun ulkopuolisten ammattilaisten vahvistuksella.

Osallistujat perehtyvät moniammatilliseen pedagogiseen prosessiin, tarkkaavuuden ja toiminnanohjauksen vahvuusperusteisiin tukikeinoihin. Lisäksi osallistujat saavat tietoa tehostetun ja erityisen tuen painoalueista, tieto- ja viestintäteknologian mahdollisuuksista, vaativasta erityisestä tuesta ja rehtorin tuesta koulun toimintakulttuurissa sekä arvioinnin eriyttämisestä. 

Perusopetuksen (luokanopettajat, aineenopettajat), ammatillisen ja lukiokoulutuksen ryhmänohjaajat, erityisopettajat, opinto-ohjaajat ja rehtorit.

Osallistujien odotetaan sitoutuvan lähi- ja verkkokoulutuspäiviin sekä etäjakson etätehtäviin.

Lisäksi tarvitset oman tabletlaitteen tai tietokoneen/älypuhelimen.

Koulutukseen sisältyy kolme (3) lähipäivää ja kolme (3) etäjaksoa/verkkokoulutusta etätehtävineen.

Koulutuksen etä- ja verkko-osuudet päivämäärineen sovitaan ryhmäkohtaisesti ja ne ovat pääsääntöisesti iltapäivisin.

Koulutus on maksutonta Opetushallituksen tukemaa opetushenkilöstön täydennyskoulutusta. Osallistujat tai heidän oppilaitoksensa vastaavat osallistujien matkustus-, ravinto- ja sijaiskuluista.

  • Vahvuusperustainen pedagoginen tuki ja arvioinnin
    eriyttäminen / Erja Sandberg
  • Tieto- ja viestintäteknologia ja oppimisen tuki / Petri Ilmonen
  • Vaativan erityisen tuen käytäntöjä / Suvi Orasuo
  • Rehtorin näkökulma moniammatilliseen yhteistyöhön ja
    pedagogiseen tukeen / Jouni Oikarinen
  • Moniammatillinen yhteistyö / Noora Sihvonen
  • Painoalueiden tuomat mahdollisuudet tehostetussa ja
    erityisessä tuessa / Tiina Vitka
1. lähipäivä:

Vahvuusperustaista pedagogista tukea jokaiselle oppijalle. Kouluttaja: Erja Sandberg.

2.  lähipäivä:

Tieto- ja viestintäteknologian mahdollisuudet osana oppijan tukea.  Kouluttaja: Petri Ilmonen.

3. lähipäivä:

Moniammatillinen yhteistyö, laajennettu oppivelvollisuus ja arvioinnin eriyttäminen. Kouluttaja: Erja Sandberg.

Koulutus sisältää myös etäopiskelua etätehtävineen, joihin osallistujien odotetaan sitoutuvan.

Koulutus, 2 op

Onks motii?

Kuopio (15 paikkaa)
Aloitus verkossa: 16.9.2022 (Tallenne: 2h)
Lähiopetus: 7.10.2022, 26.10.2022 ja 22.11.2022
Muut verkko-ohjauspäivät sovitaan ryhmän kanssa erikseen.
Helsinki (30 paikkaa) (täynnä)
Aloitus verkossa: 20.9.2022 (Tallenne: 2h)
Lähiopetus: 4.10.2022, 18.11.2022 ja 7.2.2023
VERKKO: 1) 17.1.23 14:30-16:30 ja muut verkko-ohjauspäivät sovitaan ryhmän kanssa erikseen.
Oulu (20 paikkaa) (täynnä)
Aloitus verkossa: 17.11.2022 (Tallenne: 2h)
Lähiopetus: 29.11.2022, 12.1.2023 ja 13.2.2023
VERKKO: 1) 17.1.23 14:30-16:30 ja muut verkko-ohjauspäivät sovitaan ryhmän kanssa erikseen.
Vaasa - yhdistetty Tampere-ryhmään, jossa etäosuudet voi tehdä myös ruotsiksi
Tampere (15 paikkaa - etäosuudet myös ruotsiksi) (täynnä)
Aloitus verkossa: 27.1.2023 (Tallenne: 2h)
Lähiopetus: 2.2.2023, 13.3.2023 ja 4.4.2023
Muut verkko-ohjauspäivät sovitaan ryhmän kanssa erikseen.

Koulutus lisää ja vahvistaa osallistujien erityispedagogista
osaamista esiopetuksesta toiselle asteelle.
Koulutus koostuu kahdesta osiosta: 1) Motivoi harjoittelemaan – oppimisen pulmista huolimatta ja 2) Motivoidu TVT:stä ja digimatikasta

Osallistujat perehtyvät matemaattisiin oppimispulmiin, hahmottamiseen  ja toiminnallisen digipedagogikan mahdollisuuksiin vahvistaakeeen pedagogista  ymmärtämistä kaikilla tuen portailla, huomioiden myös vaativa erityinen tuki.

Osallistujat lisäävät osaamistaan erilaisilla omassa työssä tapahtuvien kokeilujen sekä jaettavien kentän hyvien käytänteiden ideoilla (ESI-PK ja AM) avulla. 

Kaikki esi- ja perusopetuksen,  ammatillisen ja lukiokoulutuksen opettajat sekä ohjaajat ja rehtorit.

Osallistujien odotetaan sitoutuvan lähi- ja verkkokoulutuspäiviin sekä etäjakson etätehtäviin.

Lisäksi tarvitset oman tabletlaitteen tai tietokoneen/älypuhelimen.

Koulutukseen sisältyy kolme (3) lähipäivää ja kolme (3) etäjaksoa/verkkokoulutusosiota etätehtävineen.

Koulutuksen etä- ja verkko-osuudet päivämäärineen sovitaan ryhmäkohtaisesti ja ne ovat pääsääntöisesti iltapäivisin.

Osallistujat voivat suorittaa kokeilut ja etätyöskentelyn omalla äidinkielellään eli koulutuksen etäohjaus toteutetaan suomeksi tai ruotsiksi.

Koulutus on maksutonta Opetushallituksen tukemaa opetushenkilöstön täydennyskoulutusta. Osallistujat tai heidän oppilaitoksensa vastaavat osallistujien matkustus-, ravinto- ja sijaiskuluista.

  • Matemaattiset oppimisen pulmat / Erja Sandberg
  • Visuaalinen ja spatiaalinen hahmottaminen / Erja Sandberg
  • Motivaation vahvistaminen pedagogiikkaan tukea tarvitsevilla oppilailla / Erja Sandberg & Petri Ilmonen
  • Erilaiset matemaattiset oppimispeli  ja hands-on -materiaalit: mm.  robotiikka, koodaus, lisätty todellisuus, animointi / Petri Ilmonen, Antti Erola ja Suvi Orasuo
  • Oppimisen omistajuus, aktiivinen toimijuus, osallisuus & motivaatio / Petri Ilmonen
  • Vaativan erityisen tuen käytäntöjä / Suvi Orasuo
  • Esiopetuksen käytäntöjä / Tiina Vitka
  • Alkuopetuksen käytäntöjä / Noora Sihvonen
  • Yleisopetuksen käytäntöjä / Antti Erola
  • Ruotsinkielinen etäohjaus / Johanna Björkell
Haluaisitko tiedon alennuksista?

Tilaa uutiskirjeemme alta, niin saat ensimmäisten joukossa tiedon kurssitarjouksistamme. Helppoa ja nopeaa!